Om os

Om Bread & Boxers

Bread & Boxers begyndte som en forlængelse af minibaren – en livredder for de rejsende, der rejser let, eller om man vil, roomservice, når den er bedst. Vores første kollektion af undertøjsfavoritter med boxershorts, trusser og strømper var oprindeligt kun tilgængelig på hotelværelser. Snart kom hotelgæsterne dog tilbage med forespørgsler om, hvor man kunne købe dette nye favoritundertøj, men gerne lidt nærmere hjemmet. Siden 2011 har vi lanceret en kollektion med vores hverdagsfavoritter i udvalgte butikker over hele Europa samt i USA og Asien.

Filosofien

Vi tror på en bedre og mere enkel hverdagsbeklædning. Vi tager hverdagsrutinerne alvorligt. Vores produkter skal derfor holde til mange vaske og til de mange forskelligartede modetrends – fordi vi virkelig sætter pris på hverdagen. Vi ønsker ikke alene friskt brød til morgenmaden, men også at bære favoritundertøjet hver eneste dag. Vi er nemlig af den overbevisning, at det tøj, vi går med til hverdag, betyder langt mere, end det vi kun går med engang imellem.

 

 

Designet

Bread & Boxers’ beklædningsgenstande skabes med enkelhed, komfort og funktionalitet i tankerne. Tøjet designes i Sverige og fremstilles af de bedste bomuldsstoffer, hvilket giver en blød følelse og en super pasform. Vi efterstræber at blive eksperter i det grundlæggende og udvikler derfor ikke sæsonkollektioner. I stedet lægger vi al vores energi i at udvikle og forbedre de produkter, som alle har brug for. Vi undgår trends og lyse farver. Vores produkter er desuden minimalistiske, hvilket er perfekt, hvis man helst vil undgå de store logoer. Vi holder således lav profil og lader de andre stå for farverne. Vi skaber kort og godt dine hverdagsfavoritter.

Emballage

Vores fokuspunkt er enkelhed, hvorfor indpakningen er inspireret af de vigtigste varer fra hverdagen, såsom brød. Så enkelt er det.

Holdbarhed

Det tøj, vi går med til hverdag, betyder langt mere, end det vi går med en gang imellem. Derfor bærer vi et stort ansvar.

- Hos Bread & Boxers vender vi os væk fra køb og smid væk-tendensen og tror på, at eksempelvis T-shirts og undertøj bør kunne holde til hverdagsslitage og mange vaske. Vi går desuden efter tankegangen at reparere og genanvende udstillingsmateriale og messemontrer.

- Vi anvender økologisk bomuld i alle vores T-shirts, toppe og undertøj.

- Vi koldfarver alle vores produkter. Dette halverer vandforbruget og minimerer samtidig energiforbruget.

- Vi producerer ikke 40 kollektioner om året. Vores tøj er altid i sæson, hvilket indebærer, at vi kan planlægge og optimere produktionen for at minimere spild og overproduktion.

- Vi tror på fair arbejdsforhold og et sikkert arbejdsmiljø.

- Vi og vores produkter følger standarden European Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals (REACH).

- Vi besøger altid vores producenter under selve produktionen (mindst en gang om året) for at sikre os, at vores standarder overholdes.

- Vi tror på at minimere mængden af materialet til emballage. Vores indpakning er derfor tynd og fremstilles af plastlamineret papir, som kan sorteres under brændbart affald.

- Vi anvender udelukkende metal i vores displaymontrer, hvilket sikrer en lang levetid. Vi undgår desuden at blande materialer, hvilket gør det nemmere at genbruge de enkelte ting. Vi anvender kun en vandbaseret belægning.

- Vi foretrækker skibsfragt fremfor luft- og vejtransport.

- Vi arbejder til stadighed på at blive mere ansvarsfulde i forhold til de ressourcer, vi anvender i produktionen. Dette arbejde hører aldrig op.

Via et langsigtet partnerskab med vores producenter kan vi forbedre produktionseffekten, minimere fejl og spild samt øge bevidstheden om de enkelte miljøspørgsmål.

Vil du vide mere? E-mail info@breadandboxers.com.

 

 

Samarbejde

Vanity Fair har hyldet New York Rangers-målvogteren Henrik Lundqvist som en af verdens bedst klædte mænd. Han er unægtelig en stilbevidst mand, og han personificerer Bread & Boxers’ æstetik med klassiske, rene linjer og en ægte forståelse for detaljen. Lundqvist har siden 2014 været partner i virksomheden og samarbejder med grundlæggerne Henrik Lindahl og Alexander Palmgren med henblik på at udvikle sortimentet og markedsføringen.

“Tøjet er lækkert og bekvemt – hvilket er virkelig vigtigt,
og det var dét, som lokkede mig. Jeg elsker produkterne og bruger dem selv. Så enkelt er det. "

Henrik Lundqvist